søndag den 10. februar 2013

Den grønne sweater del 1




Jeg købte noget garn sidst der var Strikkefestival på Fanø. Købt ene og alene fordi det var en pæn farve. Det er grønt mixet. Jeg har længe ledt efter en model til dette garn.

Til jul ønskede jeg mig bogen Råt og Godt. Jeg havde set en omtale af den og måtte nok bare ha det. Det blev ikke i julegave jeg fik den. Det endte med at jeg selv købte den.






I denne bog var så modellen der lige passede til mit garn. Modellen Jern en stor løs sweater - Det er lige mig. Det er den der er på forsiden af bogen. Jeg regnede på garn og løbelængder. Og besluttede mig til at her skal det lækre grønne garn bruges.
Jeg er flittig bruger af strikkeprøver. Og jeg endte med at lave tre stk. før strikkefastheden. Så er det bare igang.
Modellen skal egentlig strikkes frem og tilbage men jeg prøver lige med rundpind. Når ærmerne skal sættes ind og strikkes med for jeg nok en udfordring med at sætte opskriften sammen men mon ikke det går. Vi for se. Mere om den Grønne sweater senere. Ellers må jeg ud og hente hjælp hos Anne eller Pia, de to damer kan knække de fleste strikkeopstrifter.
 
 
 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar