torsdag den 23. august 2012

Håndarbejdsgruppen i Døjringe Beboerforening

I aften får jeg besøg af den lokale håndsrbejdsgruppe.

I lille Døjringe har vi jo vores egen beboerforening. Og der er håndarbedsgruppen en del af.

Det er jo først og fremmest et lokalt netværk, og så har vi lige lidt fælles interesser. Mest strik men også alt andet håndarbejde.

Der er plads til alle, og vi er faktisk altid mellen 6 og 12 personer.

Aftenerne kører på skift mellem os, det gir meget  forskelligt bagværk. Og det er så ikke den samme der hænger på det altid.

I aften er det så hos mig det foregår.

Vi skal har styr på den kommende sæson. Jeg har forslag til butiks besøg og har et forslag til nye datoer.

Så derfor har jeg bagt lidt forskelligt.

I aftes bagte jeg to roulader for der er nogle der er vilde med roulade.  Og roulader skal jo helst trække så de bliver lidt snakskede. De står nu i køleskabet og venter Nu mangler de kun flødeskum.






Til morgen slog jeg så dej op til boller


 
 
Mens de hævede lavede jeg lige vandbakkelser



 
 
Det er jo så let at lave og godt ser de da ud med sådan et fad fuld
 
 
 
Bollerne hævede


 
 
Og der er da boller nok. 


 
 
 
Så i aften skal der bares lige laves creme og flødeskum, så er jeg klar til strikke aften.
 
Det var en lige så hyggelig aften som det plejer. Vi fik snakket, strikket, grinet, vendt verdens situationen.
 
Jette havde noget solbær "drik" lavet på solbær med.
 
 
 
Den smagte godt. Et fint alternativ til Bitter.
 
Vi fik vendt den kommende sæson og er nu klar til at gi den gas med pindene ind over efteråret og vinteren

1 kommentar: