lørdag den 30. november 2013

Flet til Gibbonaberne i Z O O

 Her i efteråret har jeg haft en meget speciel flette opgave.
Jeg har flettet til Gibbon aberne i Kbh zoo.
Jeg måtte starte med at finde ud af hvad det er for en type aber. For jeg har ingen forstand på aber.
Fra personalet i zoo fik jeg af vide at det ikke er pille aber som chimpansene. De ødelægger ikke noget.
Så med en del mail frem og tilbage havde jeg lavet en plan sammen min kontakt i zoo.
Så var det tid at få fat i smeden og han skulle arbejde hurtigt. Og han kom meget hurtigt ud af start blokken og igang. Da han var færdig var det så min tur til at flette og det skulle også gå lidt stærkt. For det nye anlæg skulle snart åbne. Jeg fik fat i Heidi så hun kom og hjalp med at flette, det har vi gjort før og det rykker når vi går igang. Selv om det var en del flet var vi ret hurtigt færdige.

Min Nevø hjalp med at få det leveret, for det fyldte ret meget.  Vi fik det leveret og så var det bare at vende næsen hjem igen.
Vi har været inde og se det flettede i det nye anlæg.
Det fungere rigtig fint, og det var en fornøjelse at se det i brug.
Deres foderhus.


 En stor kube de kan sidde i, lege i, og løbe igennem.


Gynger med flet.



Hvor en tænksom unge fra sidste år sidder og hygger.

2 kommentarer:

  1. Abeskønt at få sådan en opgave!
    Ser flot ud.

    SvarSlet
  2. Tak, ja det var lidt anderledes, men sjovt at prøve.

    SvarSlet