fredag den 4. oktober 2013

En hue af en slags

En ny hue er blevet til, med håb om at der er længe til den skal bruges. Pia min veninde har en opskrift og den kastede jeg mig så ud i . 140 masker strik 30 cm og tag jævnt ind til der ikke er flere masker. Den er strikket i Kauni I EME , jeg har brugt knap et nøgle.


Det er bare derud af perfekt mødestrik.


Så er den færdig og klar til vask, tænker om den kan valke så meget. Og det kunne den ikke. 
Jeg hånd filtede efterfølgende for at på den helt ned i størrelse.


Nu er den 60 cm og det passer sikkert når kanten bliver rullet.


Og det gør den. Den er helt sikkert varm, og bliver god når vi når vinter. Men hue hoved har jeg ikke.  Jeg kan bedre li faconen i Nancy huen så jeg må vist ha Pia til at strikke en mere.

Jeg er startet på en mere med lidt mindre masker, så den forhåbentlig ikke skal filtes så meget

Ingen kommentarer:

Send en kommentar